معرفی و مفاهیم سئو

بهینه‌سازی ظاهر جستجو

بهینه‌سازی ظاهر جستجو

بهینه‌سازی ظاهر جستجوی شما

زمانی که در نتایج جستجو رتبه می‌گیرید، گوگل و (سایر موتورهای جستجو) عناصری از صفحه شما را برای نمایش در نتایج جستجو استفاده می‌کند. این عناصر نه تنها می‌توانند تعداد کلیک‌های شما را تحت تأثیر قرار دهند، بلکه در برخی موارد می‌توانند بر رتبه‌بندی شما نیز تأثیر بگذارند.

بهینه‌سازی ظاهر جستجو یک قسمت مهم از سئو است. در یک تجزیه و تحلیل سریع از عناصر اصلی که باید در نظر بگیرید: تگ‌های عنوان، توضیحات متا، خرده‌نماها (breadcrumbs)، تکه‌های غنی (rich snippets) و نشانه‌های آیکون (favicons).

نوشتن تگ‌های عنوان توصیفی، جذاب و مرتبط

تگ‌های عنوان ممکن است تأثیرگذارترین بخش از ظاهر جستجوی شما باشند، و همچنین یک عامل کوچک در رتبه‌بندی هستند! معمولاً گوگل به نویسهای زیادی از تگ‌های عنوان دست بزند، اما چندین راهکار کاربردی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود سئو خود استفاده کنید.

✅ برای هر صفحه یونیک و دقیق بنویسید

از استفاده از عنوان یکسان برای چندین صفحه خودداری کنید، اطمینان حاصل کنید که عناوین توصیفی و منحصر به فردی ایجاد کنید که به دقت توضیح دهند که بازدیدکننده در صفحه چه مطلبی خواهد یافت.

✅ از کلمات کلیدی در عناوین خود استفاده کنید

از تحقیق در زمینه کلمات کلیدی (که در زیر بررسی خواهیم کرد) استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید عناوین شما حاوی کلمات کلیدی باشند که کاربران وقتی صفحه شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شود، احتمالاً به دنبال آن‌ها هستند. از ابزارهایی مانند Google Search Console یا Keyword Explorer برای کشف کلمات کلیدی که یک URL در حال حاضر برای آن رتبه می‌گیرد، استفاده کنید.

توجه: گوگل احتمالاً عناوین صفحاتی را که کلمات کلیدی یکسانی را تکرار می‌کنند، دوباره نویسی می‌کند، بنابراین استفاده از یک کلمه کلیدی به اندازه کافی معمولاً کافی است.

✅ به دنبال طولی بین 50-60 کاراکتر بگردید

گوگل اغلب عناوینی را که خیلی طولانی یا خیلی کوتاه هستند، دوباره نویسی می‌کند. می‌توانید طول عنوان را با استفاده از این ابزار بررسی طول، چک کنید.

اگر عنوان شما خیلی طولانی است، بهتر است کلمات کلیدی مهم خود را نزدیک به ابتدای عنوان نگه دارید. نتایج تلفن هم معمولاً بلندتر هستند، بنابراین اگر می‌دانید که بیشترین جستجوهای شما از دستگاه‌های تلفن همراه می‌آید، معمولاً امکان دارد و قابل کار باشد که تگ‌های عنوان طولانی‌تری داشته باشید.

 

ایجاد توضیحات متا توصیفی

به طور مشخص، توضیحات متا به عنوان یک عامل رتبه‌بندی گوگل محسوب نمی‌شوند، همچنین معلوم است که گوگل اغلب از توضیحات متا سایت‌ها استفاده نمی‌کند. با این حال، استفاده از توضیحات متا یونیک و خوب می‌تواند تأثیر مثبتی بر تعداد کلیک‌هایی که در نهایت دریافت می‌کنید، داشته باشد.

✅ برای هر صفحه توضیحات یکتا و جذاب بنویسید

گوگل از توضیحات متا یکتا خوشحال می‌شود، بنابراین از استفاده از یک توضیح یکسان برای چندین صفحه پرهیز کنید. در حالی که محدودیت طول مشخصی وجود ندارد، گوگل معمولاً توضیحات را به بین 150-160 کاراکتر محدود می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که در محدوده معقول باقی مانده‌اید.

✅ از کلمات کلیدی در توضیحات متا استفاده کنید

توضیحات متا شما باید دلیل جذابی برای کلیک کاربران به نتایج شما ارائه دهد. نوشتن متن خوب اساسی است! یک راه بسیار ساده برای انجام این کار استفاده از کلمات کلیدی مهم در توضیحات شما است. وقتی کلمات کلیدی در توضیحات شما با کوئری کاربر همخوانی دارد، گوگل این کلمات را در توضیحات شما برجسته می‌کند و این کمک می‌کند که توضیحات شما برجسته شود.

 

تعریف راهبردها (Breadcrumbs)

راهبردها به نظر ممکن است یک بخش کوچک از جستجوی گوگل باشند، اما می‌توانند تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر ترافیک کلی شما داشته باشند. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که وقتی به راهبردها می‌پردازید، جواب درستی وجود ندارد، اما به طور معمول، داشتن یک ساختار جذاب و غنی از نظر کلمات کلیدی به کمک می‌آید.

✅ از داده‌های ساختار یافته راهبرد (Breadcrumb) استفاده کنید

استفاده از داده‌های ساختار یافته، ساده‌ترین و کم ابهام‌ ترین راه برای تعریف راهبردها به گوگل است. اطمینان حاصل کنید که نتایج خود با یکی از ابزارهای اعتبارسنجی ذکر شده در بالا تأیید می‌شود.

 

با یک Favicon برجسته شوید

Favicons نمادهای کوچکی هستند که در کنار لیست گوگل شما در تلفن همراه ظاهر می‌شوند. هر چند که کوچک هستند، استفاده از یک Favicon جذاب و چشم‌گیر می‌تواند به لیست شما کمک کند تا بیشتر مشخص شود. یک Favicon تنها در سراسر تمام سایت شما تعریف می‌شود.

User Review
4 (1 vote)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “بهینه‌سازی ظاهر جستجو

  1. amin گفت:

    ممنون بابت اطلاع رسانی
    خلاصه و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *