سئوی داخلی

سئو داخلی

سئو-داخلی

سئو داخلی

حالا که میدانید چگونه مخاطبان هدف شما جستجو می‌کنند، وقت آن رسیده که به بهینه‌سازی صفحه (On-Page SEO) بپردازید؛ این یک عمل بهینه‌سازی است که در آن صفحات وب ساخته می‌شوند تا به سوالات جستجوکننده پاسخ دهند. بهینه‌سازی صفحه چند وجهی است و به موارد دیگری مانند اسکیما و تگ‌های متا هم تعمق دارد که در فصل بعدی در مورد بهینه‌سازی فنی به طولانی‌تر بحث خواهیم کرد.

ایجاد محتوا

اعمال تحقیقات کلمات کلیدی شما

اینجا یک طرح ساده برای اعمال تحقیقات کلمات کلیدی شما است:

کلمات کلیدی خود را بررسی کنید و آن‌ها را در گروه‌هایی با موضوعات و نیت مشابه گروه‌بندی کنید، این گروه‌ها صفحات شما خواهند بود، به جای اینکه برای هر تغییر کلمه کلیدی صفحه جداگانه ایجاد کنید.

اگر اینکار را انجام نداده‌اید، برای هر کلمه کلیدی یا گروه کلمات کلیدی، SERP را ارزیابی کنید تا تعیین کنید که محتوای شما باید چه نوع و قالبی باشد. برخی ویژگی‌های صفحات رتبه‌بندی را به یاد داشته باشید:

آیا تصاویر یا ویدئوها زیاد هستند؟
آیا محتوا به صورت طولانی یا کوتاه و مختصر است؟
آیا محتوا به صورت لیست‌ها، تیترها یا پاراگراف‌ها فرمت‌بندی شده است؟
از خود بپرسید: “چه ارزش منحصر به فردی می‌توانم ارائه دهم تا صفحه من بهتر از صفحاتی باشد که در حال حاضر برای کلمه کلیدی من رتبه‌بندی می‌شوند؟”

بهینه‌سازی صفحه به شما این امکان را می‌دهد که تحقیقات خود را به محتوایی تبدیل کنید که مخاطبان شما عاشق آن می‌شوند. فقط اطمینان حاصل کنید که از وسایل و راهکارهایی با ارزش پایینی که ممکن است بیشتر آسیب بزنند، اجتناب کنید!

تاکتیک‌های با ارزش پایین که باید از آن‌ها اجتناب کنید

محتوای وب شما باید برای پاسخ به سوالات جستجوکنندگان و راهنمایی آن‌ها در طول مسیر در وب‌سایت شما و همچنین برای کمک به درک هدف وب‌سایت شما وجود داشته باشد. محتوا نباید تنها برای رتبه‌بندی بالا در جستجو ایجاد شود. رتبه‌بندی وسیله‌ای برای رسیدن به یک هدف است و هدف اصلی کمک به جستجوکنندگان است. اگر کار را از پیش برگردانیم، به خطر افتادن در تاکتیک‌های محتوای با ارزش پایین می‌افتیم.

بعضی از این تاکتیک‌ها در فصل دوم معرفی شدند، اما به عنوان بازبینی، بیایید بیشتر به تاکتیک‌های با ارزش پایینی که باید هنگام ایجاد محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو از آن‌ها اجتناب کنید، معطوف شویم.

محتوای ناکافی

اگرچه رایج است که یک وب‌سایت صفحات منحصر به فردی در موضوعات مختلف داشته باشد، استراتژی قدیمی محتوا بر این اساس بود که برای رتبه‌بندی در صفحه اول برای این پرسمان‌های بسیار خاص، برای هر نسخه از کلمات کلیدی خود یک صفحه ایجاد کنید.

اگر شما برای یک محتوا، صفحات متعدد و یکسان درست منید، باعث پنالتی شدن در گوگل می‌شوید. انجام متعدد این عمل باعث ایجاد محتوای بی‌ارزش و ناکافی در سراسر وب شد، که گوگل به طور خاص با به‌روزرسانی سال 2011 خود به نام پاندا (Panda) به آن پاسخ داد. این به‌روزرسانی الگوریتم صفحات با کیفیت پایین را مجازات کرد، که منجر به اشغال صفحات با کیفیت بیشتر در نتایج صفحات نتایج جستجو (SERP) شد. گوگل ادامه می‌دهد تا در این فرآیند کاهش کیفیت محتواهای کم‌ارزش و ارتقاء محتوای با کیفیت اقدام کند. گوگل بیان کرده است که بهتر است یک صفحه جامع در یک موضوع داشته باشید تا صفحات ضعیف‌تر برای هر نسخه از یک کلمه کلیدی.

 

سئوی داخلی

 

محتوای تکراری

همانطور که اسمش نشان می‌دهد، “محتوای تکراری” به محتوایی اشاره دارد که بین دامنه‌ها یا بین چند صفحه از یک دامنه تقسیم شده است. “محتوای کپی شده” شامل استفاده صریح و غیرمجاز از محتوا از سایت‌های دیگر می‌شود. این می‌تواند شامل گرفتن محتوا و بازنشر آن به صورت اصلی یا تغییر آن به صورت کمی قبل از بازنشر، بدون افزودن هیچ محتوای اصلی یا ارزشی، باشد.

 

آموزش سئوی وب گرافی

 

برای محتوای تکراری داخلی یا میان دامنه، دلایل مشروع زیادی وجود دارد، بنابراین گوگل تشویق به استفاده از برچسب rel=canonical برای اشاره به نسخه اصلی محتوای وب می‌کند. هرچند که شاید الان نیازی به اطلاعات دقیق در مورد این برچسب نداشته باشید، اما نکته‌ای که در حال حاضر باید توجه داشته باشید این است که محتوای شما باید در کلمه و ارزش منحصر به فرد باشد.

Sending
User Review
0 (0 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *