سئوی داخلی

سئو داخلی(2)

سئو-داخلی.3

پنهان کاری

یک اصل اساسی در دستورالعمل‌های موتورهای جستجو این است که محتواهایی که به کرال‌های موتور نمایش داده می‌شود باید همان محتوا باشد که به بازدیدکننده انسانی نمایش داده می‌شود. این به این معناست که هیچ وقت نباید متنی را در کد HTML وب‌سایت خود پنهان کنید که یک بازدیدکننده عادی نمی‌تواند ببیند.

وقتی این دستورالعمل نقض می‌شود، موتورهای جستجو این را “پنهان کاری” (cloaking) می‌نامند و اقداماتی انجام می‌دهند تا این صفحات را از رتبه‌بندی در نتایج جستجو جلوگیری کنند. لباس‌پوشی می‌تواند به هر تعداد و به دلایل مختلف، از هر منفعتی و یا زیانی، انجام شود.

تراکم کلمات کلیدی

اگر تاکنون به شما گفته شده باشد: “شما باید {کلمه کلیدی حیاتی} را X بار در این صفحه قرار دهید”، با گیجی در مورد استفاده از کلمات کلیدی روبرو شده‌اید. بسیاری اشتباهاً فکر می‌کنند که اگر فقط یک کلمه کلیدی را X بار در محتوای صفحه‌تان قرار دهید، خود به تنهایی برای آن رتبه خواهید گرفت. حقیقت این است که گوگل، هرچند به دنبال اشاره به کلمات کلیدی و مفاهیم مرتبط در صفحات وب‌سایت شما است، اما صفحه باید خود ارزش افزوده را بیرون از استفاده محض از کلمات کلیدی داشته باشد. اگر یک صفحه برای کاربران ارزشمند خواهد بود، مثل اینکه توسط یک ربات نوشته شده است، بنابراین کلمات کلیدی و عبارات خود را به طور طبیعی و به گونه‌ای که برای خوانندگان شما قابل درک باشد، جاسازی کنید.

محتوای خودکار تولیدشده

شاید اشکال محتوای کم کیفیت، نوعی است که به صورت خودکار یا به وسیله برنامه‌نویسی با هدف دستکاری رتبه‌بندی جستجوها و کمک به کاربران ایجاد شده است. ممکن است بخوانید که برخی از محتواهای خودکارتولیدشده به دلیل کمبود معنا در خواندن شناخته شوند، اما توسط یک برنامه و نه یک انسان به هم پیوسته‌اند.

مهم است به‌یاد داشت که پیشرفت‌ در حوزه یادگیری ماشین موجب ایجاد محتوای خودکارتولیدشده هوشمندتری شده و احتمالاً با گذر زمان بهبود خواهد یافت. این احتمالاً دلیل است که در راهنمای کیفیت گوگل در مورد محتوای به‌صورت خودکارتولید شده، گوگل به طور خاص به نام برند محتوای خودکارتولیدشده اشاره کرده است که سعی در دستکاری رتبه‌بندی جستجوها دارد، نه هر نوع محتوای خودکارتولیدشده.

چه کار باید انجام دهید تا محتوای 10 برابر بسازید

هیچ راه مخفی ای برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو وجود ندارد. گوگل صفحات را به خاطر اینکه تصمیم گرفته است بهترین پاسخ‌ها را به سوالات جستجوکنندگان بدهد، برای آن‌ها رتبه بندی می‌کند. در موتور جستجوی امروزی، کافی نیست که صفحه شما تکرار، اسپم یا خراب نباشد. صفحه شما باید ارزشی برای جستجوکنندگان ارائه دهد و بهتر از هر صفحه دیگری که گوگل در حال حاضر به عنوان پاسخ به یک پرسش خاص ارائه می‌دهد، باشد. اینجا یک فرمول ساده برای ایجاد محتواست:

کلمه(های) کلیدی را که می‌خواهید صفحه شما برای آن رتبه بگیرد جستجو کنید
شناسایی کنید که کدام صفحات در حال حاضر برای این کلمات کلیدی به خوبی رتبه بندی شده‌اند
تعیین کنید که این صفحات چه ویژگی‌هایی دارند
محتوایی ایجاد کنید که بهتر از آن باشد

ما این را “محتوای ۱۰ برابر” می‌نامیم. اگر یک صفحه را برای یک کلمه کلیدی ایجاد کنید که ۱۰ برابر بهتر از صفحاتی است که در نتایج جستجو نشان داده شده‌اند (برای آن کلمه کلیدی)، گوگل به شما پاداش خواهد داد و حتی به صورت طبیعی افراد به آن لینک خواهند داد! ایجاد محتوای ۱۰ برابر زحمتی است، اما در ترافیک آلی دیویدنده خودش را باز خواهد کرد.

فقط به خاطر داشته باشید که هیچ عدد جادویی وجود ندارد وقتی از تعداد کلمات در یک صفحه صحبت می‌کنیم. هدف ما باید همواره برآورده‌سازی کندن نیاز کاربر باشد. برخی پرسش‌ها ممکن است با ۳۰۰ کلمه به طور کامل و دقیق پاسخ داده شود، در حالی که برخی ممکن است به ۱۰۰۰ کلمه نیاز داشته باشند!

Sending
User Review
5 (1 vote)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *