سئوی داخلی

سئو داخلی(3)

سئو-داخلی.3

یک یادداشت برای کسب‌وکارهای محلی

اگر کسب‌وکار شما تماس حضوری با مشتریان خود دارد، حتماً نام کسب‌وکار، آدرس و شماره تلفن (NAP) خود را به نحو چشمگیر، صحیح و یکنواخت در سراسر محتوای وب‌سایت خود درج کنید. این اطلاعات معمولاً در فوتر یا هدر وب‌سایت یک کسب‌وکار محلی نمایش داده می‌شود، همچنین در صفحات “تماس با ما” نیز قابل مشاهده است. همچنین می‌خواهید این اطلاعات را با استفاده از ساختار اطلاعاتی کسب‌وکار محلی علامت‌گذاری کنید. Schema و داده‌های ساختاری در بخش “بهینه‌سازی‌های دیگر” این فصل بیشتر مورد بحث قرار می‌گیرند.

اگر شما یک کسب‌وکار با چند مکان هستید، بهتر است برای هر مکان صفحات منحصر به فرد و بهینه‌سازی شده ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک کسب‌وکار که مکان‌هایی در تهران، مشهد و اصفهان دارد، باید در نظر داشته باشد که برای هر کدام یک صفحه داشته باشد.

فقط به یاد داشته باشید که همه کسب‌وکارها در سطح محلی فعالیت نمی‌کنند و آنچه را “سئوی محلی” می‌نامیم انجام نمی‌دهند. برخی از کسب‌وکارها می‌خواهند مشتریان را به صورت ملی جلب کنند (مثال: کل ایران) و دیگران می‌خواهند مشتریانی را از چند کشور جلب کنند (“سئو بین‌المللی”). به عنوان مثال، شرکت وب گرافی، حرفه ما (طراحی سایت) به یک مکان خاص مرتبط نیست، در حالی که یک کافی‌شاپ، چون مشتریان برای دریافت قهوه خود باید به مکان مراجعه کنند، مرتبط است.

در این سناریو، کافی‌شاپ باید وب‌سایت خود را برای مکان فیزیکی خود بهینه‌سازی کند، در حالی که وب گرافی باید به “خدمت طراحی سایت” بدون افزودن ویژگی مکان خاص مثل “تهران” هدف بگیرد.

نحوه انتخاب بهینه‌سازی وب‌سایت شما به طور عمده به مخاطبان شما بستگی دارد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آنها را در ذهن دارید هنگامی که محتوای وب‌سایت خود را ایجاد می‌کنید.

لینک‌های داخلی

در مورد اهمیت داشتن یک وب‌سایت قابل کراول گفتگو کردیم. بخشی از قابلیت کراول یک وب‌سایت در ساختار لینک‌های داخلی آن قرار دارد. هنگامی که به صفحات دیگر وب‌سایت خود لینک می‌دهید، اطمینان حاصل می‌شود که کراولرهای موتورهای جستجو می‌توانند تمام صفحات وب‌سایت شما را پیدا کنند، شما قدرت لینک (قدرت رتبه‌بندی) را به صفحات دیگر وب‌سایت خود منتقل می‌کنید و به بازدیدکنندگان در ناوبری در وب‌سایت شما کمک می‌کنید.

به عنوان مثال، اگر بخواهیم بر اهمیت راهنمای مبتدی سئو به‌روزشده خود تأکید کنیم، به سادگی یک لینک مانند این را اضافه می‌کنیم! (و این واقعاً یک راهنمای خوب است)

اهمیت لینک‌های داخلی به خوبی مشخص است، اما ممکن است در مورد اینکه این در عمل چگونه به نظر می‌آید، ابهام وجود داشته باشد.

دسترسی به لینک

لینک‌هایی که برای مشاهده نیاز به کلیک دارند (مانند یک فهرست کشویی ناوبری) اغلب از کراولرهای موتورهای جستجو پنهان می‌شوند، بنابراین اگر تنها لینک‌های داخلی وب‌سایت شما از طریق این نوع لینک‌ها باشند، ممکن است مشکلاتی در فهرست کردن این صفحات داشته باشید. به جای اینها، از لینک‌هایی استفاده کنید که به طور مستقیم در صفحه قابل دسترسی باشند.

متن لینک

متنی است که با آن به صفحات لینک می‌دهید. در زیر، می‌توانید مثالی از یک لینک بدون متن لینک و یک لینک با متن لینک در کد HTML ببینید.

<a href=”http://www.example.com/”></a>
<a href=”http://www.example.com/” title=”Keyword Text”>Keyword Text</a>

حجم لینک

در رهنمودهای کلی وبمستر گوگل، آنها می‌گویند “تعداد لینک‌ها در یک صفحه را به یک تعداد معقول (حداکثر چند هزار) محدود کنید”. این بخشی از رهنمودهای فنی گوگل است، به جای بخش رهنمودهای کیفیت، بنابراین داشتن تعداد زیادی لینک داخلی، موضوعی است که به تنهایی باعث تحلیل صفحات شما توسط گوگل نخواهد شد، اما تأثیری بر روی چگونگی گوگل پیدا کردن و ارزیابی صفحات شما دارد.

علاوه بر انتقال اعتبار بین صفحات، یک لینک همچنین راهی برای کمک به کاربران برای میانبری به صفحات دیگر در وب‌سایت شما است. این یک حالت است که انجام آنچه برای موتورهای جستجو بهتر است، همچنین بهترین چیز برای جستجوکنندگان است. تعداد زیادی لینک نه تنها اعتبار هر لینک را ضعیف می‌کند، بلکه همچنین ممکن است بی‌استفاده و فشاردهنده باشد.

انتقال

حذف و تغییر نام صفحات یک روش رایج است، اما در صورتی که یک صفحه را جابجا کنید، حتماً لینک‌ها به آن URL قدیمی را به‌روز کنید! حداقل باید اطمینان حاصل شود که URL به مکان جدیدش هدایت می‌شود، اما اگر امکان دارد، تمام لینک‌های داخلی به آن URL را در منبع به‌روز کنید تا کاربران و جستجوگرها نیازی به عبور از هدایت‌ها برای رسیدن به صفحه مقصد نداشته باشند. اگر تصمیم به تنها هدایت کردن کردید، مواظب شوید تا از زنجیره‌های هدایت طولانی اجتناب کنید (گوگل می‌گوید: “از زنجیره‌های هدایت خودداری کنید… تعداد هدایت‌ها را در زنجیره کم نگه دارید، ایده‌آل‌تر از 3 و کمتر از 5.”).

User Review
4 (1 vote)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *