سئوی داخلی

سئو داخلی(4)

سئو-داخلی

قالب‌بندی برای خوانایی و قابلیت نمایش در برجسته‌سازی‌ها

صفحه شما ممکن است بهترین محتوایی را که تا به حال در یک موضوع نوشته شده است، داشته باشد، اما اگر به درستی قالب‌بندی نشده باشد، ممکن است مخاطبان شما هرگز آن را نخوانند! هرچند که هیچ‌گاه نمی‌توانیم تضمین کنیم که بازدیدکنندگان محتوای ما را بخوانند، اما برخی اصول وجود دارند که خوانایی را ارتقا می‌دهند، ازجمله:

اندازه و رنگ متن: اجتناب از استفاده از قلم‌هایی با اندازه خیلی کوچک. گوگل توصیه می‌کند از اندازه 16 پوینت به بالا استفاده شود تا نیاز به “پینچ و زوم” در موبایل کاهش یابد. رنگ متن نسبت به رنگ پس‌زمینه صفحه نیز باید خوانایی را ترویج کند.

عناوین: شکستن محتوای خود با عناوین مفید می‌تواند به خوانندگان کمک کند تا در صفحه حرکت کنند، به‌ویژه در صفحات طولانی که یک خواننده ممکن است فقط به دنبال اطلاعات در یک بخش خاص باشد.

نقاط مهم: برای لیست‌ها، نقاط مهم می‌توانند به خوانندگان کمک کنند تا اطلاعاتی که نیاز دارند را سریعتر پیدا کنند.

تفکیک پاراگراف‌ها: اجتناب از ایجاد دیوارهای متن می‌تواند از ترک صفحه جلوگیری کند و بازدیدکنندگان وب‌سایت را تشویق کند تا بیشتر از صفحه شما بخوانند.

رسانه‌های پشتیبانی: هنگامی که مناسب باشد، تصاویر، ویدئوها و ویجت‌ها را که محتوای شما را تکمیل می‌کنند، اضافه کنید.

 

تگ عنوان شما نقش مهمی در اولین تجربه مردم از وب‌سایت شما دارد، و این ابزار بسیار موثری است برای جلب جستجوگران به صفحه شما نسبت به نتایج دیگر در صفحه نتایج جستجو (SERP). هرچه تگ عنوان شما جذاب‌تر باشد و همراه با رتبه‌بندی بالا در نتایج جستجو، بازدیدکنندگان بیشتری را به وب‌سایت شما جلب خواهید کرد. این نشان می‌دهد که بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) نه تنها درباره موتورهای جستجو است، بلکه کل تجربه کاربری را شامل می‌شود.

 

عنوان مؤثر را تعیین کننده چندین عامل است:

استفاده از کلمات کلیدی: داشتن کلمه کلیدی هدف در عنوان به هر دو کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا موضوع صفحه شما را درک کنند. همچنین، هر چه کلمات کلیدی نزدیک‌تر به ابتدای تگ عنوان باشند، احتمالاً کاربران بیشتری آن را می‌خوانند (و امیدواراً کلیک می‌کنند) و می‌توانند برای رتبه‌بندی موثرتر باشند.

طول: به طور میانگین، موتورهای جستجو حدود 50–60 کاراکتر (تقریباً 512 پیکسل) اولین قسمت تگ عنوان را در نتایج جستجو نمایش می‌دهند. مهم است که در این محدوده باقی بمانید تا عنوان به صورت خودکار با “…” قطع نشود. در حالی که رعایت حدود 50–60 کاراکتر امنیتی است، هرگز کیفیت را به دلیل تعداد کاراکترهای دقیق فدای نکنید. اگر نتوانید تگ عنوان خود را به 60 کاراکتر کاهش دهید بدون اینکه خوانایی آن را تخلیه کنید، می‌توانید کمی بیشتر بروید (در حد معقول).

برندینگ: ادغام نام برند خود در تگ عنوان، به ویژه به انتها، آگاهی از برند را ترویج می‌دهد و می‌تواند نرخ کلیک بالاتری در میان افرادی که با برند شما آشنا هستند، ایجاد کند. در برخی موارد، قرار دادن نام برند در ابتدای تگ عنوان، به‌ویژه برای صفحه اصلی، منطقی است، اما در نظر داشته باشید که در کدام کلمات را می‌خواهید برای آن رتبه بگیرید و آن‌ها را نزدیک‌تر به ابتدای تگ عنوان قرار دهید.

 

چیزهایی که یک توضیح متا (Meta Description) مؤثر می‌کند

هرچند که گوگل اعلام کرده است که توضیحات متا به عنوان یک عامل رتبه‌بندی در نظر گرفته نمی‌شوند، مانند تگ عنوان، برای نرخ کلیک بسیار حائز اهمیت هستند.

ارتباط: توضیحات متا باید به شدت ارتباط داشته باشند با محتوای صفحه شما و باید مفاهیم کلیدی شما را به‌صورتی خلاصه کنند. شما باید به جست‌وجوکننده اطلاعات کافی بدهید تا بدانند صفحه ای را پیدا کرده‌اند که به اندازه کافی مرتبط با سوال آن‌هاست، بدون اینکه اطلاعات زیادی ارائه دهید که نیاز به کلیک برای ورود به صفحه وب‌سایت شما را حذف کند.

طول: موتورهای جستجو معمولاً توضیحات متا را به حدود 155 کاراکتر محدود می‌کنند. بهتر است توضیحات متا را با طولی بین 150 تا 300 کاراکتر بنویسید. در برخی از نتایج جستجو، ممکن است متوجه شوید که گوگل به توضیحات برخی از صفحات بیشتر فضا اختصاص داده است. این معمولاً برای صفحات وب که درست زیر یک قطعه ویژه قرار دارند اتفاق می‌افتد.

خلاصه‌اش، هدف اصلی ترغیب کاربران به کلیک بر روی نتیجه شماست، بنابراین ایجاد توضیحات متا جذاب و اطلاعاتی همچنان جزء مهم بهینه‌سازی موتورهای جستجو و تجربه کاربری می‌باشد.

User Review
5 (1 vote)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *