معرفی و مفاهیم سئو

معرفی تکمیلی سئو

معرفی-تکمیلی-سئو

معرفی تکمیلی سئو

 

مبانی موتورهای جستجو

موتورهای جستجو ماشین‌های پاسخ‌دهنده هستند، آن‌ها میلیاردها قطعه محتوا را بررسی می‌کنند و هزاران عامل را ارزیابی می‌کنند تا مشخص کنند کدام محتوا احتمالاً بهترین پاسخ برای سوال شماست. این کارها را موتورهای جستجو با کشف و فهرست‌کردن تمام محتوای موجود در اینترنت (صفحات وب، فایل‌های PDF، تصاویر، ویدیوها و غیره) انجام می‌دهند، این عملیات به نام “کرالینگ و ایندکسینگ” شناخته می‌شود، و سپس آن محتوا را بر اساس میزان تطابق با سوال در یک فرایندی به نام “رتبه‌بندی” مرتب می‌کنند.

نتایج “اورگانیک” جستجو چیستند؟

همانطور که قبلاً گفته شد، نتایج جستجوی اورگانیک، نتایجی هستند که از طریق بهینه‌سازی موثر سئو به دست می‌آیند و پرداختی نمی‌شوند (یعنی تبلیغات نیستند). در گذشته، آنها راحت به نظر می‌رسیدند و در تبلیغات به وضوح نشان داده می‌شدند و در نتایج باقی‌مانده معمولاً به شکل “10 لینک آبی” زیر آنها لیست می‌شدند. اما با تغییر در جستجو، چگونه می‌توانیم امروز نتایج اورگانیک را شناسایی کنیم؟

اکنون، صفحات نتایج موتورهای جستجو معمولاً به عنوان “SERPs” اشاره می‌شوند و با تبلیغات بیشتر و فرمت‌های نتایج اورگانیک پویا (که به “ویژگی‌های SERP” معروف هستند) پر شده‌اند.

چرا سئو مهم است

هرچند تبلیغات پرداختی، رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های دیگر آنلاین می‌توانند ترافیک به وب‌سایت‌ها ایجاد کنند، اما اکثر ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو ایجاد می‌شود.

نتایج جستجوی ارگانیک بیشتر از فضای دیجیتال را پوشش می‌دهند، برای جستجوگران آگاه، باورپذیرتر به نظر می‌آیند و در مقایسه با تبلیغات پرداختی، بازدیدهای بیشتری دریافت می‌کنند. به عنوان مثال، از تمام جستجوهای ایالات متحده، تنها حدود 2.8٪ از افراد بر روی تبلیغات پرداختی کلیک می‌کنند.

به طور خلاصه: سئو در هر دو موبایل و کامپیوترهای شخصی، فرصت ترافیکی حدود 20 برابر تبلیغات پرداختی دارد.

همچنین، سئو یکی از تنها کانال‌های بازاریابی آنلاین است که هنگام تنظیم صحیح، می‌تواند به مدت طولانی به ما مزایا فراهم کند. اگر یک محتوای قوی ارائه دهید که لایق رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد، ترافیک شما ممکن است به مرور زمان افزایش یابد، در حالی که تبلیغات نیاز به تامین مداوم برای ارسال ترافیک به وب‌سایت شما دارند.

موتورهای جستجو هوشمندتر می‌شوند، اما هنوز هم به کمک ما نیاز دارند.

بهینه‌سازی وب‌سایت شما بهترین اطلاعات را به موتورهای جستجو ارائه خواهد داد تا محتوای شما به درستی فهرست‌بندی و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

آیا باید یک مشاور و یا متخصص SEO استخدام کنم؟

بسته به تمایل یادگیری و پیچیدگی وب‌سایت، ممکن است بخواهید برخی از مباحث اولیه SEO را خودتان انجام دهید، یا ممکن است که ترجیح دهید به کمک یک متخصص روی آورید.

اگر به دنبال کمک حرفه‌ای هستید، مهم است که بدانید که بسیاری از نهادها و مشاوران “خدمات SEO ارائه می‌دهند” اما می‌توانند در کیفیت آنها تفاوت‌های گسترده‌ای داشته باشند. دانستن چگونگی انتخاب یک شرکت خوب SEO می‌تواند برای شما زمان و پول زیادی صرفه‌جویی کند، زیرا تکنیک‌های نادرست SEO می‌توانند به وب‌سایت شما بیشتر آسیب بزنند تا کمک کنند.

شما می‌توانید برای مشاوره درباره سئو وب سایتتان با تیم وب‌گرافی تماس بگیرید.

SEO سفید یا SEO سیاه

“SEO سفید” به تکنیک‌ها، بهترین روش‌ها و استراتژی‌های SEO اشاره دارد که با قوانین موتورهای جستجو همخوانی دارد و تمرکز اصلی آن بر ارائه ارزش بیشتر به افراد است.

“SEO سیاه” به تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی اشاره دارد که سعی در اسپم یا فریب موتورهای جستجو دارند. هرچند که SEO سیاه ممکن است کار کند، اما خطرات زیادی برای وب‌سایت‌ها به همراه دارد و ممکن است موجب تنبیه و یا حذف از نتایج جستجو شود (از نتایج جستجو حذف شود) و دارای پیش‌فرض‌های اخلاقی است.

 

موتورهای جستجو اهداف مشابهی با صنعت SEO (سئو) دارند، موتورهای جستجو می‌خواهند به شما در موفقیت کمک کنند. در واقع، حتی گوگل یک راهنمای شروع به بهینه‌سازی موتورهای جستجو دارد. آنها همچنین از تلاش‌های جامعه SEO حمایت می‌کنند.

 

دستورالعمل‌های وبمستر گوگل

اصول اساسی:

صفحات را در اصل برای کاربران ایجاد کنید، نه برای موتورهای جستجو، کاربران خود را گول نزنید.
مواردی که باید اجتناب شود:
محتوای خودکار ایجاد شده
شرکت در طرح‌های پیوند
ایجاد صفحات با محتوای کم یا بدون محتوای اصلی (به عبارت دیگر، کپی شده از مکان دیگر)
پنهان کردن محتوا (کلاکینگ)؛ یعنی نمایش محتوای متفاوت برای کرالرهای موتور جستجو نسبت به بازدیدکنندگان.

 

دستورالعمل‌های وبمستر بینگ

اصول اساسی:

محتوای واضح، عمیق، جذاب و آسان پیدا شونده را در وب‌سایت خود ارائه دهید.
عناوین صفحات را واضح و مرتبط نگه دارید.
پیوندها به عنوان یک نشانه از محبوبیت در نظر گرفته می‌شوند و بینگ پاداش به پیوندهایی می‌دهد که به طور طبیعی رشد کرده‌اند.
تأثیر اجتماعی و اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی نشانگرهای مثبتی هستند و ممکن است در نهایت بر ترتیب شما در نتایج جستجوی طبیعی تأثیر بگذارند.
سرعت صفحه همراه با تجربه کاربری مثبت و مفید، مهم است.
از ویژگی‌های alt برای توصیف تصاویر استفاده کنید تا بینگ بتواند محتوا را بهتر درک کند.

مواردی که باید اجتناب شود

محتوای نازک، صفحاتی که اکثراً تبلیغات یا لینک‌های همکاری‌ای نشان می‌دهند یا به طور کلی باعث انتقال بازدیدکنندگان به سایت‌های دیگر می‌شوند، به خوبی رتبه نمی‌گیرند.
تاکتیک‌های پیوند متخلفانه که به هدف افزایش تعداد و نوع پیوندهای وارد شده اشاره دارند، مانند خرید پیوند یا شرکت در طرح‌های پیوند، می‌تواند به حذف از فهرست نتایج جستجو منجر شود.
اطمینان حاصل کنید که ساختار URL ها تمیز، مختصر، شامل کلمات کلیدی باشد. پارامترهای پویا ممکن است URL های شما را آلوده کرده و مشکلات محتوای تکراری ایجاد کنند.
URLهای خود را شرح‌دهنده، کوتاه، غنی از کلمات کلیدی و بدون حروف غیر حروف الفبا نگه دارید.
لینک‌ها را در جاوا اسکریپت/فلش/سیلورلايت نهفته نکنید؛ همچنین محتوا را هم از این تکنولوژی‌ها خارج کنید.
محتوای تکراری
سرازیرکردن کلمات کلیدی (Keyword stuffing)
کلاکینگ — یعنی عمل نمایش موتورهای جستجو با محتوای متفاوت نسبت به بازدیدکنندگان.

 

Sending
User Review
3 (1 vote)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “معرفی تکمیلی سئو

  1. sasan گفت:

    تکمیل بود تقریبا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *