دسته بندی نشده

کلمات کلیدی

کلمات-کلیدی

هدف گذاری از کلمات کلید خاص

سحر و جادوی سئو در این است که مردم می‌توانند در همان لحظه‌ای که برای یافتن یک پاسخ از موتور جستجو استفاده می‌کنند، محتوای شما را پیدا کنند. اگر محتوای شما یک پاسخ هدفمند و بالاتر از میانگین به یک پرسش جستجو خاص فراهم کند، احتمالاً شما قادر به رتبه‌بندی و جلب کلیک هستید.

اما ابتدا، باید دقیقاً بدانید مردم دنبال چه چیزی می‌گردند، به عبارت دیگر از چه “کلمات کلیدی” استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، شما می‌خواهید بدانید آیا تعداد کافی از مردم دنبال یک چیزی هستند که ارزش ایجاد محتوا را داشته باشد و چقدر دشوار ممکن است واقعاً برای آن کلمات کلید رتبه بگیرید.

تحقیق در زمینه کلمات کلید یک موضوع بزرگ در سئو است، اگرچه ممکن است زمان زیادی تسلط بر آن طول بکشد.

تحقیق کلمات کلیدی همچنین به شما کمک می‌کند تا پاسخ به سوالات زیر را بیابید:

1. به دست آوردن رتبه در یک کلیدواژه تا چه حد دشوار است؟
2. برای کدام کلمات کلیدی باید صفحات جدید، پست‌های جدید
3. برای رتبه گرفتن در یک کلیدواژه، چه نوع محتوایی باید تولید کنم؟
4. آیا افرادی که فلان کلیدواژه را جستجو می‌کنند، می‌توانند به مشتری من تبدیل شوند؟
5. در صورت به دست آوردن رتبه در یک کلیدواژه، چقدر ترافیک دریافت خواهم کرد؟

 

اهمیت استفاده از کلمات کلیدی:

در بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو، استفاده از کلمات کلیدی اهمیت بسیاری دارد. موتورهای جستجو از این کلمات برای شناسایی موضوعات و محتوای وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین، استفاده صحیح و مناسب از کلمات کلیدی می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجو کمک کند.

تکنیک‌های استفاده از کلمات کلیدی:

تحقیق دقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت وب‌سایت، انتخاب کلمات مناسب با توجه به میزان جستجو و رقابت و استفاده از کلمات کلیدی در عناوین، متون، و تگ‌های HTML از جمله تکنیک‌های مهم است.

بررسی ابزارهای کمکی:

استفاده از ابزارهای کمکی برای تحلیل کلمات کلیدی می‌تواند به بهبود استراتژی بهینه‌سازی کمک کند. ابزارهایی که میزان جستجو، میزان رقابت، و کارایی کلمات را ارزیابی می‌کنند، می‌توانند به وب‌سایت‌ها در انتخاب بهترین کلمات کلیدی کمک کنند.

 

الگوریتم های رتبه‌بندی گوگل در سال‌های اخیر به شرح زیر می‌باشند:

Google Panda: الگوریتم پاندا سایت‌های با محتوای کوتاه و متن‌های تکراری را جریمه کرد.
Google Penguin: الگوریتم پنگوئن گوگل وبسایت‌هایی که در متون خود از کلیدواژه‌ها استفاده غیر طبیعی داشتند جریمه کرد.
Google Hummingbird : الگوریتم مرغ مگس خوار به بهبود جستجوی معنایی و درک نیت کاربر از کلیدواژه‌های مختلف پرداخت.
Google Rank Brain: الگوریتم رنک برین گوگل با استفاده از هوش مصنوعی درک بهتری از نیت کاربران در هنگام جستجو دارد.
Google BERT: در الگوریتم BERT گوگل توانایی بهتری در درک پیچیدگی‌های زبانی دارد و توانایی گوگل در نمایش نتایج مناسب برای جستجوهای طولانی، پیچیده و جدید بهبود یافته است.

 

هدف گذاری از کلمات کلیدی در صفحه شما

هنگامی که می‌دانید کدام کلمات کلیدی توسط محتوای شما هدف گرفته شده‌اند، مهم است که واقعاً این کلمات کلیدی، موضوعات و مفاهیم مرتبط را در صفحه خود جای دهید. جاهای روشن برای قرار دادن کلمات کلیدی مهم شما شامل تگ عنوان، توضیحات متا، عنوان، سربرگ پاراگراف و متن اصلی هستند. در زیر چند ایده دیگر برای جلب کلمات کلیدی به بهینه‌سازی درون‌صفحه شما آورده شده است.

بطور کلی کلمات کلیدی را از سه طریق زیر میتوان پیدا کرد:

روش اول – طوفان فکری برای یافتن کلمات کلیدی بنیادی
روش دوم – رقیبانتان در چه کلیدواژه‌هایی رتبه کسب کرده‌اند؟
روش سوم – ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

 

معرفی ابزار تحقیق کلمات کلیدی KWFINDER

ابزار KWFinder یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی موجود در بازار می باشد و از نظر دقت اعداد و آمار ارائه شده جزو بهترین‌هاست. شما با پرداخت سالانه ۳۵۸ دلار میتوانید پلن بیسیک این ابزار را خریداری کنید، به بررسی و مشاهده آمار برای کلیدواژه‌های مختلف بپردازید و کلیدواژه‌هایی که رقبایتان برای آن کلیدواژه‌ها رتبه کسب کرده‌اند را پیدا کنید. از دیگر امکانات KWfinder قابلیت ردیابی رتبه سایت شما برای کلیدواژه‌های مختلف بصورت روزانه است. قابلیت دیگر این ابزار امکان بررسی بک‌لینک‌های دامنه‌های مختلف می‌باشد.

 

ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی

گوگل ترندز (Google Trends)

افزونه کروم Keyword Surfer

افزونه کروم Keywords Everywhere

چت جی پی تی (ChatGpt)

Sending
User Review
5 (1 vote)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “کلمات کلیدی

  1. negar گفت:

    کلمات کلیدی توی توضیحات متا هم استفاده بشه؟

    1. admin گفت:

      بله، باید در توضیحات متا نیز استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *