معرفی و مفاهیم سئو

کلمه کلیدی مناسب را چگونه پیدا کنیم؟

کلمه کلیدی مناسب را چگونه پیدا کنیم؟

درک کنید که مخاطب شما می‌خواهد چه چیزی را پیدا کند.

حالا که یاد گرفته‌اید چگونه در نتایج جستجو ظاهر شوید، بیایید تعیین کنیم که در محتوای وب‌سایت شما به کدام کلمات کلیدی استراتژیک باید هدف گذاری کنیم و چگونه محتوا را طراحی کنیم تا هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو را راضی سازی کند.

قدرت تحقیق درباره کلمات کلیدی در درک بهتر بازار هدف شما و نحوه جستجوی آنها برای محتوای شما، خدمات یا محصولات شماست.

تحقیق در زمینه کلمات کلیدی اطلاعات جستجوی خاصی را فراهم می‌کند که به شما کمک کند تا به سوالاتی مانند:

مردم دنبال چه چیزی هستند؟
چند نفر دنبال آن هستند؟
اطلاعات را به چه شکلی می‌خواهند؟

پاسخ مناسبی دهید.

قبل از تحقیق در زمینه کلمات کلیدی، سوالاتی بپرسید

قبل از اینکه بتوانید به رشد یک کسب و کار را از طریق بهینه‌سازی موتورهای جستجو کمک کنید، ابتدا باید درک کنید که آنها چه کسانی هستند، مشتریان آنها چه کسانی هستند و اهداف آنها چیست.

اینجاست که اغلب افراد از نقطه مهمی گذر می‌کنند. خیلی از افراد این مرحله مهم برنامه‌ریزی را نادیده می‌گیرند چون تحقیق در زمینه کلمات کلیدی زمان می‌برد، و چرا باید زمان صرف کنید وقتی که از پیش می‌دانید برای چه کلماتی می‌خواهید رتبه ببندید؟

جواب این است که آنچه شما می‌خواهید برای آن رتبه بتدی کنید و آنچه مخاطبان شما در واقعاً می‌خواهند، اغلب دو موضوع کاملاً متفاوت هستند. تمرکز بر مخاطبان شما و سپس استفاده از داده‌های کلمات کلیدی برای بهبود این نکات، باعث موفقیت بیشتر در مقایسه با تمرکز بر کلمات کلیدی خودخواهانه می‌شود.

یک مثال را در نظر بگیرید. وب‌گرافی (یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در تهران است) از بهینه‌سازی موتورهای جستجو شنیده اند و می‌خواهند کمکی در بهبود نحوه ظاهر شدن و تعداد ظاهر شدن در نتایج جستجوی طبیعی بیافرینند. برای کمک به آنها، ابتدا باید کمی بیشتر درباره مشتریانشان بفهمید، برای این کار ممکن است سوالاتی مثل این را بپرسید:

افراد به دنبال چه خدماتی می‌گردند؟
کدام افراد به دنبال این اصطلاحات می‌گردند؟
افراد چه زمانی به دنبال طراحی سایت و چه زمانی به دنبال تبلیغات می‌گردند؟
آیا در طول سال روندهای فصلی وجود دارد؟
افراد چگونه به دنبال طراح می‌گردند؟
از چه کلماتی استفاده می‌کنند؟
چه سوالاتی می‌پرسند؟
افراد چرا به دنبال طراحی سایت می‌گردند؟
مشتریان پتانسیل کجا قرار دارند؟ – محلی، ملی یا بین‌المللی؟

و در نهایت نکته مهم این است که چگونه می‌توانید بهترین محتوا در مورد این آژانس تبلیغاتی فراهم کنید تا یک جامعه را تشکیل دهید و تمام آن افرادی که به دنبال چیزهایی هستند، راضی کنید. پرسیدن این سوالات یک گام مهم در برنامه‌ریزی است که راهنمای تحقیق در زمینه کلمات کلیدی شما خواهد بود و به شما کمک خواهد کرد محتوای بهتری بسازید.

لطفاً توضیح دهید که مردم به دنبال چه اصطلاحاتی جستجو می‌کنند؟

شاید شما یک راه برای توصیف فعالیت خود داشته باشید، اما چگونه مخاطبان شما برای محصول، خدمت یا اطلاعاتی که شما ارائه می‌دهید، جستجو می‌کنند؟ پاسخ به این سوال یک گام حیاتی در فرآیند تحقیق در زمینه کلمات کلیدی است.

کشف کلمات کلیدی

احتمالاً چند کلمه کلیدی در ذهن دارید که می‌خواهید آنها را رتبه بندی کنید. این ممکن است چیزهایی مانند محصولات، خدمات یا موضوعات دیگری باشند که وب‌سایت شما به آنها پرداخته است، و این کلمات می‌توانند کلمات کلیدی ابتدایی برای تحقیق شما باشند، پس از آنجا شروع کنید! می‌توانید این کلمات کلیدی را در یک ابزار تحقیق در زمینه کلمات کلیدی وارد کرده و حجم جستجوی ماهانه متوسط و کلمات کلیدی مشابه را کشف کنید.

هنگامی که کلمات کلیدی ابتدایی خود را در یک ابزار تحقیق در زمینه کلمات کلیدی وارد می‌کنید، شروع به کشف دیگر کلمات کلیدی، سوالات متداول و موضوعات محتوایی می‌کنید که به طور دیگر ممکن است از دست بدهید.

بیایید با یک مثال جلو برویم.

وارد کردن “سئو” و “طراحی سایت” به یک ابزار تحقیق در زمینه کلمات کلیدی، ممکن است به شما اصطلاحات مرتبط و پرجستجو مانند:

طراحی سایت با وردپرس
طراحی سایت فروشگاهی
سئو کلمات

منطقه کلمات کلیدی مناسب برای محتوای شما را کشف کردن در حالی که جستجو می‌کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که حجم جستجوی این کلمات کلیدی به طور قابل توجهی متغیر است. در حالی که حتماً می‌خواهید به کلماتی هدف بزنید که مخاطبان شما به دنبال آنها هستند، در برخی موارد، ممکن است موفقیت‌آمیز‌تر باشد که به کلمات کلیدی با حجم جستجوی کمتر متمایل شوید چرا که رقابت کمتری دارند.

از آنجا که هر دو نوع کلمات کلیدی با رقابت بالا و پایین می‌توانند مزیت‌های مفیدی برای وب‌سایت شما داشته باشند، یادگیری بیشتر در مورد حجم جستجو می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی را اولویت بندی کرده و کلماتی را که برای وب‌سایت شما بیشترین مزیت استراتژیک را ایجاد می‌کنند، انتخاب کنید.

چقدر این اصطلاحات جستجو می‌شوند؟

کشف حجم جستجو

هر چه حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی یا عبارت کلمه کلیدی بیشتر باشد، معمولاً کار بیشتری برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر نیاز است. این اغلب به عنوان مشکل کلمه کلیدی اشاره می‌شود و گاهی شامل ویژگی‌های نتایج صفحه نتایج جستجو (SERP) می‌شود؛ به عنوان مثال، اگر ویژگی‌های متعددی از نتایج صفحه نتایج مانند گوگل خطوط ابزار و دانش، کاروسل و غیره وجود داشته باشد، مشکل افزایش می‌یابد. برندهای بزرگ اغلب به 10 نتیجه بالایی برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا اشغال می‌کنند، بنابراین اگر شما تازه وارد دنیای وب شده و به همان کلمات کلیدی حمله می‌کنید، ممکن است نبرد رتبه‌بندی سال‌ها زمان و تلاش ببرد.

به طور کلی، هر چه حجم جستجو بیشتر باشد، رقابت و تلاش برای دستیابی به موفقیت در رتبه‌بندی طبیعی بیشتر است. اگر بیش از حد پایین بروید، با خطر جلب جستجوی هیچ کاربر به وب‌سایت شما مواجه خواهید شد. در بسیاری از موارد، ممکن است موثرتر باشد که به اصطلاحات جستجوی خاص و با رقابت کمتر هدف گیری کنید. در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، این اصطلاحات را به عنوان “کلمات کلیدی دم‌بلند” می‌نامیم.

با حجم جستجو، استراتژیک شوید

حالا که اصطلاحات جستجوی مرتبط با وب‌سایت شما و حجم جستجوهای مرتبط با آنها را کشف کرده‌اید، می‌توانید با مشاهده رقبا و تشخیص اینکه چگونه جستجوها ممکن است بر اساس فصل یا موقعیت جغرافیایی متفاوت باشند، حتی استراتژیک‌تر شوید.

Sending
User Review
5 (1 vote)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *